tisdag 18 mars 2008

Jag tänker prata om vädret. Det är visserligen världens torraste samtalsämne näst efter skolarbete, men lalalala, det är inte okej i någon av mina tår när jag öppnar ögonen och möts av snöstorm. Inte i mars. Inte i mitten av mars, inte dagen efter den första vårdagen. Lustigt att vintern kommer insläntrandes lite nonchalant sådär fyra månader försent. Jävla slöfock.
Men, ehem. Idag har jag sovmorgon, eller ja, kompledigt från den första lektionen i alla fall. Och solen skiner faktiskt. Jag behöver inte åka iväg till skolan förrän om ungefär en timme. Underbart. Det kändes som om jag behövde sova länge idag för igår när jag satt och tänkte kolla på Scrubs som började klockan elva somnade jag i soffan innan My name is Earl ens tagit slut. Jag tror att jag kommer att behöva gå i pension snart om jag fortsätter såhär. Jag är lika pigg och spänstig som en fräsch 84-bastare! Yepep.
Annars är det bara två schemalagda dagar kvar innan påsklovet tar vid. Och efter påsklovet blir det Hemsedal! Jag har alltså två veckors lov. Ibland är det bra skönt allting.

Inga kommentarer: