fredag 4 januari 2013

Brüsselkohl


Ja - tentaplugget fortgår, it's on. Ska verkligen bli så skönt att (förhoppningsvis) bli färdig på onsdag. Jag är ganska pluggtrött och den mastiga, ganska mätta känslan förstärks av att jag har en massa brysselkål som ligger och jäser i min lille mage. Att äta 15 brysselklot var icke en höjdare men gjort är gjort. Kostar påsen tio kronor har man nästan inget val som student!


Nackdelen med brysselkål är dock dess distinka bajslkorvsukt som nu ligger som en smog i lägenheten. 

En annan graj som jag bävar lite inför är åtgärdandet av den stilmässiga avgrund som är mitt hår. Ett av nyårslöftena var att här skulle ske en uppryckning. Ingen sax har varit nära min skalle på 2,5 år och damn I can tell. Drar mig något infernaliskt för att orka ta tag i att söka upp en frisör då jag känner mig som Hagrid i frisörstolen, både frisyrmässigt och gällande allt annat. 









Inga kommentarer: