måndag 12 november 2012

Är bra ju

Förra gången jag skrev om träning och ivrigt pep att jag ska minsann börja med träningsdagbok igen! så blev jag akut infekterad av en bacill och allt sket sig. Men nu är det nya friska tag! Nu kommer tuberkulosen garanterat och tar mig imorgon kväll bara för att jag skrev dessa ord men det må det vara värt. I alla fall så stod styrka på schemat idag.

Det var en svag sill som simmade i uppförsbacke till gymmet kan jag berätta. Personsämsta slogs nästan igen, men det struntar jag faktiskt i den här gången. 

Vad det gäller något helt annat så kom jag idag underfund med att jag är en väldig vekling på andra håll. Det är egentligen inte helt sunt att man drabbas av ett enormt dåligt samvete för att man ska mejla en kursledare för att fråga om man kan byta grupp inför ett seminarie - men jag har en bild av att alla äldre utbildningsrelaterade läkarpersoner har en massa tankar om att dagens studenter bara vill glida igenom utbildningen och egentligen är helt olämpliga, otacksamma och slöa. Så resultatet blir att jag alltid är ganska darrig inför tanken på att på något sätt ställa till krångel/ställa krav/framstå som en glidare. 

Det är precis den sortens mes-beteende som är helt förkastligt och jag vill inte vara den där unga rädda personen som aldrig ställer krav eller höjer rösten i närvaron av en auktoritet. Jag är ju inte sån egentligen. Jag är för fan bra ju!

Inga kommentarer: