torsdag 17 december 2009

jul!



NU ÄNTLIGEN ÄR DET OFFICIELLT JULLOV; DET MEST EFTERLÄNGTADE JULLOVET EVAH!

Vilket slit, vilket kämp, men det har det varit värt. Skolan börjar inte förrän den elfte, det är ganska värt.

Det snöar och är runt sex minusgrader ute, jag lyssnar på ryska julsånger och trivs bara rent allmänt med livet. Jul på Liseberg idag med mami och Lenny, det var fint. Jag åt mitt favoritbakverk (?), mini-donuts med smält choklad. MHMHM! Så fantastiskt underbart att bara få vara, bara gå runt och slippa alla krav och måsten. Bara leva på något sätt. Vet inte rikrigt hur jag ska beskriva det men en mjuk och varm känsla av lycka som bor någonstans mellan lungorna, den ligger virad runt ryggraden; en glittrig filt som sprakar och frasar nära hjärtat. Den är såklart starkast i nuet men jag är väldigt glad och tacksam så länge som den varar.

Inga kommentarer: