söndag 13 september 2009

söndag


Söndag igen. Helt okej dag idag. Mitt gamla konditionsmonster har hetsats igång igen rejält på sista tiden, jagat med spikklubba och signalhorn av beep-test och liknande. Fast fel är det i och för sig inte att springa runt vid Delsjöns vackra stränder en så fin höstdag som idag.
Egentligen är det synd och skam att jag sitter här vid datorn och därför ska jag snart ut i solen och ...schteka, höll jag på att säga där. Häromdagen fick jag reda på att det inte alls betyder vad jag trodde (dvs "glassa", "se rik ut" eller "gilla läget på ett väldigt övertygande sätt"). Nej. Guess what. Det betyder tydligen "ha sex", om man får tro mina källor. Som jag har gått runt och svängt mig med det satans uttrycket, där fick jag på keeften.
Ikväll är det fyra avsnitt på raken av Sex and the City, och naturligtvis ska jag grabba min chokoladakakaka (se bild) i näven och bänka mig 20.15 prick framför teven. Ljuvligt. Svenssonlivet är förjävla gött.

Inga kommentarer: