tisdag 4 augusti 2009

varning för downer

Istället för att sitta här med sömnbrist och kolla ut på det där jävla regnet hade jag velat vara någon annanstans. Vad man än gör i den här staden verkar allt hamna på samma ställen; allt upprepas, man gör samma saker hela tiden. Samma. Det är kul för stunden men när man ägnar det en extra tanke i efterhand blir man paff. Fast... livet rör sig visserligen framåt. Typ. Kanske.
Jag kom på ett nytt verb i morse när jag satt på blå xprezz; okynnesregna. Det är vad det gör i dessa dagar. Vädret har liksom inget bättre för sig än att regna hela tiden. Och marken blir sur och porös och människorna får huvudvärk och himlen har samma färg som avgaserna från 17 bussen. Det är 17 grader ute, alltid ungfär runt 17 grader. Luftfuktigheten ligger runt 1700 procent. 17.
Jag kanske kräver för mycket. Men ändå, ta mig för fan härifrån.

Inga kommentarer: